Dansk

In diesem Forum kannst Du in einer Fremdsprache schreiben und so die Sprache Deines Austauschlandes kennenlernen oder drinbleiben ;)
eisvogel
gehört zum Inventar
Jahr: 9/10, 12/13, 15
Land: Lettland...Dänemark...Türkei

Re: Dansk

Beitragvon eisvogel » 07.09.2013, 11:31

Jeg, det synes jeg :D. Okay, den er ikke min onlingsbog, men historein var gan spaendende.
Laeser du dankse boger? Jeg vil sa gerne have flere...
Auch aus Steinen, die einem in den Weg gelegt werden, kann man noch was Schönes bauen!

hackfleisch
gehört zum Inventar
Organisation: privat | ?
Jahr: 12/13 | ?
Aufenthaltsdauer: 11 Monate
Land: Dänemark | Island?

Beitragvon hackfleisch » 07.09.2013, 12:47

Ja, min mor har jo rigtig mange :D Du kan jo spoerge din vaertsfamilie om de kunne sende dig nogle boeger? :)
Bild
Mein Jahr in Dänemark 2012/2013

Mein Blog & Mein Kleiderkreisel & Meine Tauschothek

eisvogel
gehört zum Inventar

Beitragvon eisvogel » 10.09.2013, 11:43

Nej, tak... Jeg mener, jeg kunne (og kan) altid godt lide min vaertsfamilie, men de er ret darligt med at huske ting og jeg vil ikke sporge dem ;). For eksemple er mine inliners stadigvaerk i Danmark og der vaer mindst 5 venner fra Tyskland som skulle tage den med, men der skete ikke noget :D.
Auch aus Steinen, die einem in den Weg gelegt werden, kann man noch was Schönes bauen!

hackfleisch
gehört zum Inventar

Beitragvon hackfleisch » 10.09.2013, 21:49

Hahaha okay ;) Jeg skal holde praesentation om mit aar i DK i skolen...
Bild

eisvogel
gehört zum Inventar

Beitragvon eisvogel » 11.09.2013, 21:53

pa tysk? Det er nemt ;).

hackfleisch
gehört zum Inventar

Beitragvon hackfleisch » 12.09.2013, 16:40

Nej, på engelsk! ;)
Det gik rigtig godt, og hele klassen syntes at det var spændende :)
Bild

eisvogel
gehört zum Inventar

Beitragvon eisvogel » 14.09.2013, 15:16

Danmark ER jo spaendend ;).
Jeg synes det er sa maerkleigt at der er en ny Aupair i min familie. Jeg mener, jeg kan virkelig godt lide hun og hun passer riktigt godt ind in familien, men... det er MIN familie :O?

hackfleisch
gehört zum Inventar

Beitragvon hackfleisch » 15.09.2013, 14:14

Awww, det forstår jeg godt... Er du jaloux? ;) Det ville jeg være, hvis der boede en ny pige hos MIN værtsfamilie.
Jeg er i DK om 17 dage :jumper: Jeg glæder mig sååååå meget. Jeg er spændt på, hvordan det er med sproget... Fordi jeg har jo ikke snakket dansk i noget tid nu. Jeg tror, at jeg stadigvæk er ret god, men nogle gange tænker jeg på dansk og glemmer et ord.
Bild

eisvogel
gehört zum Inventar

Beitragvon eisvogel » 15.09.2013, 18:01

Ja, det er jeg lidt ;). Men jeg tror, det er helt normalt.
Om nogen dager besoger mig en veninde som ogsa var Aupair i Danmark. Glaeder mig sa meget til at snakke med hende om alt vi oplevede sammen :).

Tager du tit til byen nar du er i Kobenhavn? Kender tu Peter Jones? Han er en dejligt (eller den beste!!) synger og spiller guitar pa gaden :).

nina.
ist wirklich nicht mehr zu helfen
Jahr: 11/12 | 14/15
Land: Danmark, KBH | Europa

Beitragvon nina. » 15.09.2013, 18:21

Det er så dejligt at se så mange (eller jer to :) ) som snakker dansk! Jeg savner det så meget, også fordi jeg kan mærke hvordan jeg glemmer så mange ord. Og min udtalelse er bare... så dårligt! Jeg var i Danmark i min sommerferie, indtil sidste tirsdag faktisk, og selvom alle sagde til mig hvor godt mit dansk stadig er, så kunne jeg selv høre, at det var blevet ret dårligt.
Men ja, jeg tror jeg skal bare snakke mere dansk, så bliver det bedre igen. Eller det håber jeg i hvert fald.

@ hackfleisch: Du skrev i et andet tema, at du har begyndt at lære islandsk, hvordan er det? Er det meget svært og hvor meget forstår du fordi du snakker dansk? Lige nu tænker jeg meget om hvad jeg vil lave efter skolen, fordi jeg er i mit sidste skoleår nu, og Island ville være meget spændende..

@ eisvogel: Hvornår besluttede du dig for at være Au-Pair og hvor længe var der inden du fik en familie?
"It will be odd going back. Just remember that you have good friends in two
countries now. And then think about it. Denmark is not that far away."
Bild
Bild
>> I want to go somewhere I've never been before.. <<

hackfleisch
gehört zum Inventar

Beitragvon hackfleisch » 18.09.2013, 14:16

Hej nina, dejligt at du skriver her :D
Islandsk er utrolig spændende! Der er mange ord jeg forstår når jeg læser dem, fordi de er næsten som i det danske. Men jeg forstår ikke særlig meget når nogen snakker ;-)
Jeg vil også rigtig gerne til Island efter skolen (som Au-Pair)... Men ja, vi får se. - Vent, var det dansk? Eller svensk? Hjææælp :-(
Bild

eisvogel
gehört zum Inventar

Beitragvon eisvogel » 18.09.2013, 17:34

Ninaaa, velkommen tilbage :wink: . Nu er vi allerede 3 som skriver her, yees :)!

nina. hat geschrieben:@ eisvogel: Hvornår besluttede du dig for at være Au-Pair og hvor længe var der inden du fik en familie?
Det besluttede jeg ret sent, maske... i april? Jeg har fundet min vaertsfamilie pa aupair-world.net og har skrevet og skypede (skypede :D?) med maaange familier. Ogsa f.eks. i Norge, Niderlande,... Men det tage tid til at finde ud af hvad der er vigtig for dig og familien og nogen gange passer der bare ikke. Min vaertsfamilie er halv danks, halv tysk og det ville jeg egentlig ikke hVE fordi sa taler man alt for meget tysk (og det har jeg ogsa gjort :mrgreen: ), men familien passede bedst til mig :). Hvis jeg husker det riktig, sa "fik" jeg min familie i mai eller lidt senere. Og den 17. august tog jeg toget til Kobenhavn :).
Vil du ogsa blive Aupair pige, Nina?

nina.
Jahr: 11/12 | 14/15
Land: Danmark, KBH | Europa

Beitragvon nina. » 18.09.2013, 22:54

Haha :D Jeg er glad at se at I er så glade for at se mig. :)

@ hackfleisch: Ja, Island er meget spændende.. jeg vil enten tage der som Au-Pair, eller med dette program af Stepin: http://www.stepin.de/farmarbeit-island/ . Problemet er, at jeg ved ikke, om det er et godt program... og egentlig vil jeg meget gerne til et asiatisk land. Island er lidt min plan hvis der er ingen anden mulighed for at komme afsted. ;) Selvom jeg vil meget gerne til Island.. jeg håber du forstår hvad jeg mener. :D

@ eisvogel: Tak for svaret! Jeg ved ikke om jeg vil blive Au-Pair, men det er i hvert fald en mulighed. Jeg troede altid at det var ingen mulighed, men da jeg kiggede på aupair-world.net og det lydermeget som noget jeg kunne gøre. :) Skulle du 'bevise' at du havde erfaring med børn eller var det ikke vigtigt? Fordi så noget har jeg ikke.. Jeg ved slet ikke hvad jeg vil efter skolen, fordi jeg var sikkert på at tage til Indien, men det vil mine forældre ikke, så bliver det nok ikke til noget. Og nu skal jeg finde noget andet, og det er ikke så nemt. ;)
"It will be odd going back. Just remember that you have good friends in two
countries now. And then think about it. Denmark is not that far away."
Bild
Bild
>> I want to go somewhere I've never been before.. <<

Mysla
Organisation: privat
Aufenthaltsdauer: länger als 12 Monate

Beitragvon Mysla » 19.09.2013, 19:02

Hæhæ,

því miður tala ég ekki dönsku en af því að þið voruð búinar að segja að þið skiljið pínu íslensku, svara ég bara :lol:

nina. hat geschrieben:Ja, Island er meget spændende.. jeg vil enten tage der som Au-Pair, eller med dette program af Stepin: http://www.stepin.de/farmarbeit-island/ . Problemet er, at jeg ved ikke, om det er et godt program...

Hafið þið, nina og hackfleisch, kíkt á www.workaway.info? Þetta er bara vefsíða til að kynnast fjölskyldur sem þurfa hjálp, og mikilvægt að vita er kannski að fólk getur verið frekar fátækt á sveitinu — EN frábært! jæja, ég vildi bara bætja við því. Ef þið eruð með spurningar um Ísland spyrjið þið bara (en kannski ekki í dönsku-þretinu :wink:

uuuuund auf Deutsch :P :
Leider sprech ich kein Daendisch, aber weil ihr ja gesagt habt, dass ihr ein wenig Islaendisch versteht, antworte ich einfach mal :lol:

[Zitat nina]

Habt ihr, nina und hackfleisch, schonmal auf www.workaway.info geschaut? Das ist einfach eine Webseite um Familien kennen zu lernen, die Hilfe brauchen. Es ist vielleicht wichtig zu wissen, dass die Leute auf dem Land eher arm sind dafuer aber umso netter :P Naja, ich wollte das nur kurz einwerfen. Falls ihr Fragen zu Island habt, könnt ihr mich ja fragen (aber vllt nicht im Daenisch-Thread) :wink:

*raushuepf*
"Immer weiter gerade aus. Nicht verzweifeln, denn da holt dich keiner raus. Komm, steh selber wieder auf"
--Nena & Friends, Wunder geschehn--

hackfleisch
gehört zum Inventar

Beitragvon hackfleisch » 19.09.2013, 20:06

Tusind tak, Mysla! Jeg forstod ikke saerlig meget af det du skrev, men med den tyske oversaettelse kunne jeg godt laese det ;) Forstaar du det her?
Bild

Social Media

Zurück zu „Sprachen“