Dansk

In diesem Forum kannst Du in einer Fremdsprache schreiben und so die Sprache Deines Austauschlandes kennenlernen oder drinbleiben ;)
Dennis

Dansk

Beitragvon Dennis » 03.04.2005, 12:16

God dag!

Spricht hier irgendjemand von euch Dänisch?
Wäre toll, wenn sich der Thread was füllt.

Farvel!

Maj

Beitragvon Maj » 07.04.2005, 16:16

Hej!

Ja det gør jeg, jeg har dansk i skolen siden 3 år nu. Hvad er med dig? Je g elsker dette sprog, fordi det lyder så sjovt og sød. Jeg bor i nærheden af Flensborg, det er næsten i Danmark, så er det ikke så svært for mig at lare...

Har det godt!
Maj

Maj igen

Beitragvon Maj igen » 07.04.2005, 16:18

Jeg mener selfølgelig "lære", ikke "lare".....

serafina
austauschschueler.de-Junkie
Organisation: YFU
Jahr: 05/06
Aufenthaltsdauer: 11 Monate
Land: Dänemark
Beitragvon serafina » 07.04.2005, 17:32

Goddag!!!

Also, ich hab jetzt alles verstanden, was du geschrieben hast. @Maj igen

Aber antworten kann ich noch nich so gut.... :oops: :oops:
Aber ich freu mich, dass es den Thread gibt und endlich dänische Beiträge lesen zu können!!! (@Higanbana: Wo bist du? :wink: )
Werd dann in ein paar Wochen auch was schreiben, wenn ich ein paar Vokabeln kann :mrgreen: :mrgreen:

Ha det godt!!
Farvel og kærlig hilsen,

Janine

Maj

Beitragvon Maj » 09.04.2005, 10:50

Hej Serafina!

Ved du allerede, hvor du kommer hen? Og har du allerede en familie?
Jeg skal på tirsdag til København, der har jeg en udveksling fra skolen, men desværre kun for fem dage....Det er sådan en flot by, jeg elsker København : ) Og jeg tror du har godt vælget at gå til Danmark!
Med kærlig hilsen,
Maj

Yokeina o sewa da!

Beitragvon Yokeina o sewa da! » 09.04.2005, 18:57

Hi Maj,
jeg kommer ogsaa fra Flesnborg og er lige for tiden udvekslingselev i Japan. Jeg mister at tale dansk, fik ikke en eneste chance for at tale det til nogen her i Japan od de vaerste er at jeg kom til at forglemme masser af det. Mit dansk er blevet virkeligt daarligt. :roll:
Spendt paa vaardan det goer nor jeg kommer tilbage og skal deltage i undervisningen hvilken foregaar kun i dansk.
Saa, som sagt bor du i naerheden af Flensborg og har dansk undervisning siden tree aar saa det ser ud til at vaere en tysk skole. Hviste ikke at de underviser i dansk paa de tyske skoler.
Du er er rigtig god, da.
Saa hvor gik dit aar som udvekslingselev hen?

Higanbana
gehört zum Inventar
Organisation: YFU, privat, AYUSA, AFS, WYS
Aufenthaltsdauer: länger als 12 Monate
Land: Daenemark, Niederlande, UK

Beitragvon Higanbana » 10.04.2005, 08:13

Davs,

velkom hertil. Det er sjovt at du ogsaa taler dansk og er udvekslingsstudent i Japan nu. Jeg tog til Danmark som YFU-udvekslingsstudent og har nu allerede boet mere end 4 aar i Japan. Jeg er lige blivet gift med in Japaner.

hvis du altsaa gerne vil have nogen til at tale dansk med dig, saa kan du gerne skrive til mig eller komme forbi. (Hvis du altsaa faar lov til det...) Jeg savner ogsaa forfaerdeligt at tale dansk.

@Serafina
Goddag er et temmeligt gammelt ord, som naesten aldrig bruges nu. Mine vaertsforaeldre paa naesten 82 aar bruger det en gang imellem, men "ungfolk" goer det ikke. Du skulle hellere vaene dig til at bruge "hej" eller "davs".

Kan I alle ha' det got!

Higanbana

Maj

Beitragvon Maj » 19.04.2005, 14:37

Hej,
Når, så er du bestemt på Duborg Skolen, ikke? Jeg går til KTS i Flensborg, hvis du kender det... Mit udvekslingsår går til Chile 05/06 og jeg er meget spændt hvordan det bliver....

Gast

Beitragvon Gast » 26.06.2005, 23:47

Hejsann!
Hvordan er det egentlig i nord-tyskland....fordi jeg troede i har dansk som en normal undervisningsfag i alle skole og ik kun i nogle speciel nogle...Kan i ik li' forklar mig der?
tak Kathleen

Maj

Beitragvon Maj » 28.06.2005, 11:08

Ja, det kan jeg godt. Altså mange skoler i nord-tyskland har dansk frivilligt som 3. fremmedsprog, så kan man vælge dansk, latinsk (???), eller fransk. men ikke alle skoler har det, nogle har også spansk eller russisk (?) .
Men i flensborg og jeg tror også i slesvig er der en danske skole, der lærer man dansk som en "morsprog" , der er også danske børnehave od folkeskoler.
Jeg håber jeg kunne hjælpe dig!
har det godt, Maj

Higanbana n.e.

Beitragvon Higanbana n.e. » 29.06.2005, 12:19

Davs Maj,

hvis du er i tvivl om et ord, saa kan du opslaage det her eller her eller her.
Den anden og tredje ordbog kan jeg bedre lide end den foerste.

Latinsk og russisk er rigtige, men det hedder modersprog.

Kan du have det godt

Higanbana

Rosana

Beitragvon Rosana » 23.09.2005, 19:28

ich kann auch dänisch: Hej! :mrgreen: ...das ist aber auch das einzige...

ich kann zwar eure beiträge auf dänisch noch nicht lesen, aber ich mach bald einen dänischkurs an der vhs. dann kann ich vielleicht bald auch mal was auf dänisch hierrein schreiben. :wink:

Yokeina o sewa da!

Dags

Beitragvon Yokeina o sewa da! » 03.10.2005, 21:16

Det er mig igen. Ham fyren, der har vaeret et aar i Japan.
Langt tid siden, jeg fik skreve paa den homepage. Jeg ville bare spoerge om der bor nogen i naerheden af Flensborg som har vaeret udvekslingselev.
Vi tales ved

Maj

Beitragvon Maj » 06.10.2005, 14:46

Hej Yokeina,
jeg bor i naerheden af Flensborg, men oh neiiin, mir fallen die Woerter nicht mehr auf Daenisch ein, sondern nur auf Spanisch!!! Bin zur Zeit in Chile und komme erst naechsten Sommer wieder, aber dann koennen wir uns ja mal treffen. Aaahh, ich will mein Daenisch nicht vergessen, das ist so ne schoene Sprache!
Har det godt, Maj

Yokeina o sewa da!

Beitragvon Yokeina o sewa da! » 08.10.2005, 14:29

Dags Maj,
havde det samme problem, da jeg i var i japan. Jeg glemte masser af mit dansk, selvom jeg burde huske det, fordi jeg i Tyskland talte det enhver dag.
Da jeg læste de føre skrevne threads, stødte jeg på "modersprog".
Undskyld Higanbana, men det heder heller ikke modersprog, men modersmål.
Hvordan har du det egentlig Higanbana?
Maj, når du kommer tilbage, kan vi jo godt nok mødes.
På hvilken skole går du overhoved?
Nød din til i Chile.
Moin

Social Media

Zurück zu „Sprachen“