Estnisch

In diesem Forum kannst Du in einer Fremdsprache schreiben und so die Sprache Deines Austauschlandes kennenlernen oder drinbleiben ;)
Orava
Moderator
Organisation: YFU, Studium
Land: Finnland, Estland

Re: Estnisch

Beitragvon Orava » 01.12.2012, 02:23

Elo hat geschrieben:Kahjuks oma ülikoolis ei ole eesti keele tunde (on ainult Münchenis, Göttingenis ja Hamburgis... aga soome-ugri filoloogia raskuskese on alati soome või ungaari keelt)
Hamburgis võib ka ainult päris vähä eesti keelt õppima.

Tartu ülikool sai minu avalduse kätte :) Lähen suvekooli! Nüüd peaksin ka sõnad õppima, grammatika läheb õige hästi, ma mõtlen.
Teic, Ziemeļu vējš:
No kurienes manī tāds spīts?
Pēc negaisa vienmēr būs saule,
Pēc nakts - vienmēr rīts.

up_to_multilingual
ist am Tag 5x hier

Beitragvon up_to_multilingual » 12.05.2013, 13:06

Tsauki.
Olen nüüd üle kaks aastat juba kodus Saksamaal. Kaks korda tahaksin tagasi Eestisse, lend oli isegi maksnud (bezahlt?!), aga midagi tuli mulle vahele ja ma pidin Saksamaale jääma.
Kurb lugu, et nüüd mul pole veel mingi üldse kontakt Eestis. Ma seal pole nii palju s6brad leidnud ja nad on mind arvatavasti juba unustanud. Nagu mina unustasin peagu k6ik mu keele teadmisesid.
Ma kardan, et minu vahetusaasta verblasst immer mehr und mehr, bis es nur noch eine wage Erinnerung an ein Land, seine Sprache und an einen großen Traum von mir ist.
Ich weiß ja nicht mal mehr, wie man einigermaßen vernünftig die Zukünft ausdrückt. Mein Austauschjahr wird verblassen... Minu vahetusaasta läheb...?! Ich hab keine Ahnung. Ich habe seit dem Tag meiner Rückkehr einmal mit meiner Gastmutter telefoniert für 2 Minuten (Sain koju, k6ik on okey) ja hiljem hab ich angerufen, weil ich mal ein Päckchen zu Weihnachten bekommen habe. Das wars.

Ich bin echt ziemlich traurig, weil ich in den nächsten Jahren mangels Geld und Zeit nicht nach Estland kann, obwohl ich mir 2010 gesagt habe: 2014 fahre ich auf jeden Fall zum üldlaulupidu. Ja, Pustekuchen. Ich hab einen Job, kann mir nicht nach gutdünken Urlaub nehmen und muss auf die Ferien der Berufsschule rücksicht nehmen.

Ich wollte mir eigentlich mal T nagu Tallinn kaufen, um wenigstens nicht komplett den Bezug zur Sprache zu vergessen. Aber irgendwas in mir wehrt sich dagegen. 1. Man lernt doch eh nur durchs Sprechen mit den Leuten.
2. Muss ich nicht irgendwann mit dem Kapitel Estland abschließen und mich meiner Familie hier widmen?

Ich habe das Gefühl, dass ich, sobald ich an Estland denke und mich mit dem Thema beschäfitge, nur einem Traum hinterherjage.

Elo

Beitragvon Elo » 12.05.2013, 13:38

Ich kann dich irgendwie verstehen. Ich hänge Estland glaube ich auch noch viel zu sehr nach. Andererseits hatte ich eine tolle Zeit da und bei meinem Studienstart in Deutschland lief einfach überhaupt nichts. Ich war schon einmal wieder da und will auch im Sommer wieder hin, aber ob es das besser macht? Ich hoffe, meine Estland Sehensucht wird besser, wenn ich in Deutschland wieder irgendwo sesshaft geworden bin.
Im Moment würde ich soo gerne nochmal für längere Zeit hin. Aber 1) für was, das Land ist so winzig, da gibts kaum Programme, Erasmusparnterschaften oder irgendwas, 2) lerne ich dann nichts wirklich neues kennen. Siis ma saan liiga hästi eesti keelt rääkida, aga see pole maailmakeel :verlegen:

Mul on veel raamaturiiul E nagu Eesti ja alati tahtsin raamatut lõpetada, aga mitte kunagi tegin seda. Raamat peab seal jätta, kuni ma tean et ma saan jälle Eestis elada. Aga ma ei taha liiga palju energia unistusele panna, sest ma kardan et ta mitte kunagi reaalsuseks muutub.

july
gehört zum Inventar
Organisation: YFU
Jahr: 11/12
Aufenthaltsdauer: 11 Monate
Land: Estland, Tallinn

Beitragvon july » 12.05.2013, 13:50

das hört sich schon ein bisschen traurig an.. ruf doch einfach mal deine Familie an und rede ein bisschen mit denen, dann kommt das estnisch bestimmt von ganz alleine wieder ;-)
und ich finde auch nicht, dass man mit dem Kapitel Estland bzw dem Kapitel austauschjahr abschließen muss, um sich seinem leben in Deutschland zu widmen. Ich meine, ich habe auch nicht richtig die Balance gefunden - Ich fühl mich in Estland richtig wohl und von entspannt und leb so in den Tag hinein, bin spontan und genieß mein leben richtig. Obwohl ich, wenn ich da bin (in jeden Ferien und manchmal werde ich noch zusätzlich freigestellt) auch in die Schule geh und sowas - ich mache mein estnisches Abitur parallel zum deutschen - merke ich sofort, dass mir Estland richtig gut tut, während ich mich in Deutschland oft schlapp und müde fühle. Das liegt aber wohl größtenteils an dem Druck, jetzt das Abi zu machen und dann irgend einen vernünftigen job zu finden. Ansonsten bin ich auch in Deutschland ganz glücklich. Egal wo ich bin, vermisse ich halt das andere Land. Beide sind so unterschiedlich und haben ihre guten und schlechten Seiten, ich möchte keins von beiden missen. Die richtige Balance dazwischen zu finden ist aber glaube ich eine Lebensaufgabe und ich hab auch im Moment nicht den Anspruch, das in Angriff zu nehmen. Aber "abschließen" mit Estland würde ich nicht. Obwohl das auch jeder für sich selbst entscheiden muss.. Aber wäre es nicht schade, wenn du jetzt ganz aufhörst estnisch zu reden oder sowas und du so eine schöne Sprache vergisst?:) ich finde, die ganzen Erinnerungen sind es ikka wert, am Leben gehalten zu werden :-)
Bild
cultureshakers, i♥u

läbi öö ja tule, üle mere ja mäe,
miski tuleb su poole mida sa veel ei näe.
kui on halvad ilmad ja veel halvem on meel,
mõtle: sõprade kirjad on su poole teel.

it's a little bit funny - BLOGGER

up_to_multilingual
ist am Tag 5x hier

Beitragvon up_to_multilingual » 12.05.2013, 19:44

Hey. Danke, dass ihr euch Zeit genommen habt, um auf mein Gejammere einzugehen :)
Das hilft mir schon ziemlich.

Aga kui huvitav, kuidas saad sa saksa ja eesti Abiur teha?!
Ich hab in der Schule in Estland soooo wenig mitgemacht. Nur Erdkunde, Mathe, Deutsch, Englisch, Französisch und Sport.
Da hätte ich ja niemals die Noten mir anrechnen lassen können, hab ja kaum welche bekommen. Wie machst du das? Auch vom Ort her. Fliegst du immer hin und her? Bin verwirrt und furchtbar neugierig!

july
gehört zum Inventar

Beitragvon july » 12.05.2013, 20:46

Okei eks ma hakkan teile Eesti keeles juttu ajama sest asumegi Eesti keele teemas siin ;-)
Nii. Mu koolilõpetamisega on niimoodi, et ma päriselt elan Saksamaal kuid teen arvuti kaudu Eesti tunde kaasa. Tähendab, et õpetaja või klassiõed/vennad saadavad mulle iga aine jaoks materjalid ja kui on küsimusi saadan meili või helistan. Siis kui kohal olen teen nelja/viie päeva jooksul kõik kontrolltööd järgi; suurte eksamite jaoks pean siis eraldi kohale tulema aga saksa kool aktsepteerib seda ja laseb mul minna. Lisaks on mul veel õpilasfirma sp et ma käin majandusgümnaasiumis ja see on siis kohustuslik. Selle jaoks teen kõike kas arvuti kaudu või kui ma tulla ei saa siis mu armsad klassiõed kellega koos ma selle firmaga tegelen teevad minu eest kõik ära.
See kõik klapib tegelt aint sp et ma õppisin Eesti keelt enamvähem kiiresti ära ja hakkasin oktoobris juba igas aines kaasa tegema, lisaks mõlemad koolid, saksa ning Eesti oma, on väga armsad ja lasevad mul teha nagu ma tahan/saan. Eestis nt on mul venkus täitsa erinevad ülesanded ja tööd sest ma alles hakkasin seda õppima kui Eestisse tulin. Töid saan üldse siis teha kui mulle kõige paremini sobib. Saksa koolis on hea et nad nt märtsis lasid mul juba nädala aega enne vaheaega ära minna - nad kõik saavad aru et mul on vahepeal selles suhtes abi vaja ja kõigil kogu aeg huvitab kuidas ma seda kõike jõuan ära teha :D klassivennad samas aitavad mul füüsikas ja keemias mida ma üldse ei oska. Ja emmel ja issil on alati hea meel venkus või Eesti geograafias/ajaloos aidata.
Tegelt ma oleksin tahtnud Eestisse jääda ja seal kooli lõpetada aga mu saksa vanemad ei olnud nõus - pidin saksale tagasi tulema ja jääma. Aga niiviisi leidsime kompromissi mis sobib kõigidele; aint mu väike vend Eestis arvab et on ebaaus kui pean kogu aeg Saksamaale sõitma kus tema arust on niiiiiiiii igav :D
Bild
cultureshakers, i♥u

up_to_multilingual
ist am Tag 5x hier

Beitragvon up_to_multilingual » 12.05.2013, 23:56

Vau, sa oskad nii hästi eesti keelt rääkida! :D
Aga kui palju korda kuus lähed siis Eestisse? See peaks niiiiiiiiii kallis olema, eks?

Mina olen ainult 4 kuud Eestis jäänud, sellepärast räägin väga halvasti *g
Aga ma m6tlen, et kui tahan midagi, siis inimesed saavad minust aru :D:D:D
Aga mis tähendab see Saksa keeles? Ma pole aru saanud:" Lisaks on mul veel õpilasfirma sp et ma käin majandusgümnaasiumis ja see on siis kohustuslik"

Ja mis see "sp" ja "nt" on?

Rääkisin aega tagasi minu poiss6braga, kellega ühe elamus elan. Ta ütles, me nüüd hoiame terve raha kokku, nii et saan järgmisel aasta suvel Eestisse minna^^ Aga temata (Temal ka pole palju aega). Ja pole üldlaulupeoks. V6i jaanipäevaks :( See ma ka ei taha. Tahan temaga, tahan jaanipäevaks. Ja laulupeoks.
Aga see pole nii halb. Tähtis on, et ta on nii armas, et ta see ütles^^
Ma loodan, et ta nüüd sellest aru saab, et minu vahetusaasta on minust väga tähtis (Sest hakkasin nutma, kui täna esimest korda Eestist vestnud). See on nii suur osa minust. Tema ei ole kooliajas välismaale leinud ja tema ka ei tahtnud. Ja ta mind ainult pärast tundnud ja temale Eesti on mingi imelik asi, mis on kuskil väga kaugel ja mida ta ei tunda.
Nüüd tema tugevab mind teemaga "Eesti" :)

july
gehört zum Inventar

Beitragvon july » 13.05.2013, 00:41

Haha, väga hästi tunnen seda. Mu sõprade jaoks on Eesti ka mingi saladuslik koht mis on kusagil olemas aga nende arust on see täiesti teine maailm, vahepeal ei julge küsida selle kohta. Aga samas on see ka hea, sest niimoodi Eesti ja mu vahetusaasta jääbki aint minu omaks, ma saan seda endale hoida nagu kallis varandus :-)
See lause pidi ütlema et ma käin majandusgümnaasiumis, eks siis kool kus õpetatakse paljusid majanduslikke aineid. Ja meil on kohustuslik õpilasfirmat teha :-)
Sorry, ma nii harjunud oma sõpradega juttu ajada neti kaudu et ma vahepeal ei saagi aru kui lühendeid kasutan.. Nt tähendab näiteks ja sp sellepärast :-) Eesti släng haha ;-)
Ma käin muidu väga tihti Eestis - igal vaheajal ning lisaks veel mõned korrad. Eks siis ühe või kahe korra kuus. See ongi kallis, aga ma olen nüüd väga uhke star alliance'i gold member eks siis ma saan punkte iga lennu eest ja niimoodi on iga lend veits odavam. :-)
Bild
cultureshakers, i♥u

Elo

Beitragvon Elo » 13.05.2013, 18:29

Wow, kui huvitav, july! Ma ei teadnud et see on võimalik... Tallinna Saksa Gümnaasiumis on võimalik eesti lõpueksamit ja saksa Abiturit teha ja ma mõtlen et juba kaks tüdrukud tegid seda. Aga nad elasivad Eestis kogu kooliajal.
Nad oskavad nii hästi eesti keelt rääkida, ma jään kadedaks (ei tea kas see on õige...). Ma pole kindel kas mul on üldse B1 eesti keeles :-? Aga siiski ma mõtlen et eelmisel aastal olin vabatahtlik Tallinnas kes oskas kõige parimad eesti keelt rääkida.
Juuli kuul tuleb mu parim eesti sõbranna mulle Saksamaal külla. Aga ta tegib nüüd saksa keel kurss ja alates ta algas kurssi ta tahab ainult saksa keeles facebookis kirjutada.

Eile ma vaatasin et oma (võib-olla) tulevik ülikooli partnerülikool on Tallinna Kunstiakadeemia :D Pean küsima kas ma saan ka seale minema kui ma pean veel oma teine õppeaine Tallinna Ülikoolis tegema, või kas ma peaksin maksma kursidele. Aga see oli liiga tore, siis ma sain E nagu Eestiga edasi teha ilma küsida "miks ma edasi õpin keelt mida rääkivad ainult 1mio inimesed. Oleks parem vene keelt õppida!"

Marios-kun
ist am Tag 5x hier
Organisation: AFS | AFS
Jahr: 14/15 | 17/18
Land: Japan

Beitragvon Marios-kun » 13.05.2013, 21:02

@july: Kannst du mir bitte auf Deutsch erklären wie du das estnische Abitur machst? :lol: Würde mich brennend interessieren!
Bild

Lumilintu
ist am Tag 5x hier
Organisation: Schulaustausch / Studium
Jahr: 09/10, 2012-?
Aufenthaltsdauer: länger als 12 Monate
Land: Estland / Finnland

Beitragvon Lumilintu » 12.06.2013, 07:32

Oi, ma poleks iialgi uskunud, et selline asi võimalik on, july. :o

Muidu oleks ma võib-olla ka tahtnud midagi sellist teha, aga mulle ei tulnud üldse pähe selline mõte, et võiks käia kahes koolis korraga. Nii, nii äge!
Aga vähemalt käisin oma vahetusaastal 9. klassis ja seega lõpetasin Eestis põhikooli ja see teeb asja juba palju, palju lihtsamaks, kui nüüd Tartu ülikooli kandideerin, sest mul ei ole vaja oma eesti keele oskuse tõestamiseks eksamit teha.
Mis sul muidu tulevikuks plaanis on? Kas hakkad ka kahes ülikoolis korraga käima? :mrgreen:

up_to_multilingual
ist am Tag 5x hier

Beitragvon up_to_multilingual » 11.10.2013, 16:48

Misasja...?! Saksamaal tuli juba lund ja Eestis on veel soe ja lund pole tulnud?! :D

Ma ei taha lume. Tahan normaalset hooajad :(

(Ja palun palun korrigeerige k6ik minu vigud... 3 aastat juba, et rääkisin eesti keelt :()

Orava
Moderator
Organisation: YFU, Studium
Land: Finnland, Estland

Beitragvon Orava » 11.10.2013, 17:26

Mitte lund Eestis. Läksin eile linnalt poliisisse (minu ID-kaart oli valmis) ja oli nii paikseline ja soojalt.
Tartus on 6ige kuldne sügis.
Teic, Ziemeļu vējš:
No kurienes manī tāds spīts?
Pēc negaisa vienmēr būs saule,
Pēc nakts - vienmēr rīts.

Lumilintu
ist am Tag 5x hier
Organisation: Schulaustausch / Studium
Jahr: 09/10, 2012-?
Aufenthaltsdauer: länger als 12 Monate
Land: Estland / Finnland

Beitragvon Lumilintu » 23.11.2013, 19:30

Äkki veidi hilja, aga siiski parandan, ehk on sul sellest abi:
up_to_multilingual hat geschrieben:Misasja...?! Saksamaal tuli juba lumi ja Eestis on veel soe ja lund pole tulnud?! :D

Ma ei taha lund. Tahan normaalset hooaega :(

(Ja palun palun korrigeerige k6ik minu vigu... 3 aastat juba, et rääkisin eesti keelt :()

Im ersten Satz steht lumi im Nominativ, da es das Subjekt im Satz ist. Im zweiten Satz dagegen ist es das verneinte Objekt und muss daher im Partitiv (lund) stehen. Das Wort hooaeg wird wie aeg dekliniert, daher ist der Partitiv aega (ajad wäre Nominativ Plural).
Der kurze Partitiv Plural von viga ist vigu, ohne d hinten.
Und dein letzter Satz klingt etwas merkwürdig, besser wäre: Ma ei ole enam kolm aastat eesti keelt rääkinud.

Meil tuleb vist homme esimene lumi. :rollsmily:

JInEstland
ist neu hier
Jahr: 2014/15
Aufenthaltsdauer: 10 Monate
Land: Estland

Beitragvon JInEstland » 24.11.2013, 19:05

Ich mache 2014/15 ein Austauschjahr in Estland (Muss nur noch den Vertag abschicken, dann steht's fest), hat jemand von euch einen Tipp zum Estnisch lernen? Also wo es Kurse gibt, empfehlenswerte Onlinekurse,...
Mein Blog: http://meinjahrinestland.blogspot.de/
21. November 2013, Angenommen für Estland!

Social Media

Zurück zu „Sprachen“