Suomi (Finnisch)

In diesem Forum kannst Du in einer Fremdsprache schreiben und so die Sprache Deines Austauschlandes kennenlernen oder drinbleiben ;)
Joulupukki
austauschschueler.de-Junkie

Suomi (Finnisch)

Beitragvon Joulupukki » 01.11.2004, 15:41

TERVETULOA!!!

Olen todellinen ylpeä että saan avata tämän SUOMI (<---:loveyou:) -Thread. Minä toivon että kaikki vaihto-oppilaita tässä foorumissa jotka menee Suomeen tai ole/oli Suomessa kirjoittaa tähän (onko oikea?)

SUOMI -MAAMME!!!
"Diggaan amerikkalaisten small talkia. Olen tottunut paskanpuhumiseen, ja se on fine; niin kauan kuin ei tehdä mitään päätöksiä höpöhöpöpohjalta"
-Ville Valo

rentier *ne*

Beitragvon rentier *ne* » 01.11.2004, 19:01

no niin... kiitos uudesta foorumesta suomeksi :D se on kivaa! miten voit, Joulupukki?!? Suomessa ( Turussa) se on nyt kylmä... 3,6 astetta... ja se on tumma :o Tänään mä luulen että olen yksin... rumaa päivää :cry: mutta suomi on kaunis maa :D

avantoholisti
ist öfter hier
Organisation: AFS
Jahr: 02/03
Land: Finnland

Beitragvon avantoholisti » 01.11.2004, 20:30

Aika siistiä, tämä uus suomi-thread :D Vaikka en nyt keksi mitään erikoista kirjoittamista tänne... Voisimme vaikka aloittaa kilpailun, "Mikä on suomen kielen paras sana?" :wink:
Turussa ei vielä satanut lunta, vai? Huomasin että Suomessa on oikeastaan vielä aika lämmintä; kaks vuotta sitten meillä oli lokakuussa jo lunta...
Kuulin tänään radiosta että USA varoittaa terrori-iskuista Suomessa. Tuntuu jotenkin aika naurattavalta :)

DoreenFin
gehört zum Inventar
Jahr: 03/04
Aufenthaltsdauer: 10 Monate
Land: Finnland/ Suomi
Beitragvon DoreenFin » 01.11.2004, 21:07

na moi kaikille :)
voi voi joulupukki..miks sä puhut jo niin hyvin suomea...uskonmatonta mulle :)

jo..mä kuulin semonen möyskin että osama binladen haluaa menne suomeen nyt. nauratava itseasiassa todella :)
hmh..ok.-moikka vaan :)
[/list]
Be what you wanna be

Das ist nicht die Sonne die untergeht, sondern die Erde doe sich dreht ( TOMTE!!!)

luisa *ng*

Beitragvon luisa *ng* » 02.11.2004, 13:06

no moi !

mitä kuuluu?

osama bin laden haluu mennä suomeen ?? :o voi ei ! =) APUA !!

mh, mikä on suomen kielen paras sana ? en mä tiiä, mutta aivan hyvä idea (?)..

noo, täällä (järvenpäässä) ei vielä satanut lunta, onneksi =)
mutta aamuisin kun mä meen kouluun, tiellä on aina mustaa jäätä :wink: minusta se on hyvin vaarallista^^

anteeks, mä puhun vain (tai pääasiassa) slang:ia, mutta mulla on kaks veljeä, jotka puhuvat aina tällä tavalla :mrgreen:

no niin,
moikka
Luisa

(wah, mä vihaan tätä (etten voi kirjaudua sisään)) :goebel:

DoreenFin
gehört zum Inventar
Beitragvon DoreenFin » 02.11.2004, 15:59

moi
nojo..osama binladen ei halua oikeasti menne suomeen mutta hän halua että hänen ryhmät menevät tuhon...niin
Be what you wanna be

Das ist nicht die Sonne die untergeht, sondern die Erde doe sich dreht ( TOMTE!!!)

Kääpiö
gehört zum Inventar
Organisation: YFU
Jahr: 05/06
Land: Finnland, Oulu

Beitragvon Kääpiö » 02.11.2004, 16:31

no hei!
minusta tämä idea (no avata suomi-thread) on tosi kiva!
En mä luule että joku osaa (vai voi?) ymmärää meidät, he näkevät vain naurettavat sanat ä:n ja ö:n kanssa :wink:
no niin, mun täytyy mennä aacheneen nyt koska mulla on suomi-kurssi (???),
moikka
Nuuskamuikkunen istuutui maahan pää käpäliensä välissä ja valitti: - Kaunis meri! Poissa! Hävinnyt! Ei enää purjehduksia, ei uimisia, ei suuria haukia! Ei valtavia myrskyjä, ei hohtavia jäitä, ei öisiä kirkkaita vesiä, joihin tähdet kuvastuivat... Ja hän painoi päänsä polviaan vasten eikä tahtonut enää katsoa ylös. <3

Joulupukki

Beitragvon Joulupukki » 02.11.2004, 17:51

Äidini kerroi mulle että Osama bin Laden sunitellee attentaattia Suomessa tai Latviassa, mutta en luule että hän tekee tosiaan terrori-iskua Suomessa. Miksi? Hän tekeisi itsensä naurettavaksi! :mrgreen:

Minusta on myös kylmä Saksassa...
@Luisa Järvenpäässä: Mä ymmärrän sua vaikka puhut slang:ia! Ei se siitä!
"Diggaan amerikkalaisten small talkia. Olen tottunut paskanpuhumiseen, ja se on fine; niin kauan kuin ei tehdä mitään päätöksiä höpöhöpöpohjalta"

-Ville Valo

DoreenFin
gehört zum Inventar
Beitragvon DoreenFin » 02.11.2004, 18:35

na moi@joulupukki
miks sä puhut jo nyt niin hyvin suomea? se tule varmasti liian helppoa sulle suomessa :D ei on mitään yllätys enää.
hyvää iltaa kaikille
Be what you wanna be

Joulupukki

Beitragvon Joulupukki » 03.11.2004, 18:02

En voi hyvää...Bush on luultavasti voittanut et J'mets mon drapeau en berne...
Olen todellinen pettynyt! Miksi amerikkalaiset ihmiset ovat valinneet Bush? Miksi?
No niin, en välitä enää...
Rentier: Sä puhut tosi hyvää suomea! Olen oikein yllätänyt! Muistan että sä et ole puhunut mitään tai vain vähän kun menit Suomeen. Ja nyt...Toivon että minäkin osan puhua suomea niin nopea
@Doreen: Kiitos! Opin paljon ja mulla on paaria kirjaa...

-Ville Valo

luisa *ng*

Beitragvon luisa *ng* » 06.11.2004, 19:41

no moi !

missä te kaikki ootte ?? :mrgreen:
mä kattoin joka päivä, onko täällä jotain uutta..mutta ei...ei kukaan täällä^^
sitten mun pitää kirjoittaa... :wink:
suomessa on tällä hetkellä aivan tylsää.. aina pimeä, kylmä jne...

mäkään en ymmärrä, miksi amerikkalaiset ovat valinneet bushia, mutta me emme voi tehdä mitään... voi vi*** (anteeks)

wah...mir fällt nix mehr ein (osaaks joku kääntää sitä??)

moikka

Rentier *ne*

Beitragvon Rentier *ne* » 06.11.2004, 21:21

mä oon tällää :D luisa, oot oikeassa, suomessa se on ihan pimeä ja kylmä... ja tänään oli pyhäinmiestenpäivä (protest. Allerheiligen). Miten menee Saksassa? Onks kylmä siellä?

Olisi hyvä jos joku tulee foorumin :D

@joulu: joo, mä puhuin vähän suomea kun menein suomeen. Nyt se on parempi, mutta mä luulen että se ei oo hyvä :-? mä yrittän... mutta puhut oikeasti hyvin vaikka sä et ole ollut vielä suomessa!(vaihto-oppilasiksi= onks oikea?= als Austauschschueler?)

no niin, hyvää yötä, terveisin rentier :jumper:

DoreenFin
gehört zum Inventar
Beitragvon DoreenFin » 07.11.2004, 00:27

na
luule että on vaihto oppilana ( na = as= als)
hm
@rentier.. siis sä puhut jo suomea koko ajan, vai?
tälläkin on pimä kuitenkin..
Be what you wanna be

Joulupukki

Beitragvon Joulupukki » 07.11.2004, 18:00

On vaihto-oppilana. -ksi beschreibt einen Vorgang, z.B. tulen sairaksi, und -na kann man häufig mit der Präposition 'als' umschreiben. So stehts in meinen Büchern...
No niin, nyt suomeksi... :wink:
On oikein tumma ja kylmä Saksassa, käytän jo kaulahuivini...
Olin suomi-opettajan luona torstaina. Oli pimeä ulkona ja sytytiin kynttylöitä. Hach, oli niin romanttinen.
Hyvää viikoa kaikkille. Mä kirjoitan matemattikian ja biologiian koe ensi viikkolla...

-Ville Valo

luisa *ne*

Beitragvon luisa *ne* » 08.11.2004, 10:04

ähhhm, eiks se oo "vaihto-oppilaana" ??
mä aina luulin että se on näin..hmm..

niin...tänä aamuna olivat taas vanhojen-harjoitukset; se on aina hauskaaaa =)...mulla on juuri nyt välitunti... sitten bilsa ja enkku *bäh*
mä vihaan meiän opettajaa :goebel:

tällä hetkellä voin aivan huonosti.. en tiiä miksi, mutta kaikki on tylsä, pimeä, kylmä jne, joten istun koko ajan huoneessani ja luen tai en tee mitään... suomen marraskuu, niin..

Social Media

Zurück zu „Sprachen“