Gedichte und Sprueche zum aufmuntern, nachdenken oder weinen

Der Offtopic-Treff des austauschschueler.de-Forums. Hier hinein gehört alles, was nichts mit einem Austauschjahr zu tun hat.
Laaus*

Re: Gedichte und Sprueche zum aufmuntern, nachdenken oder we

Beitragvon Laaus* » 24.08.2013, 23:13

Ohhh passenger von dem könnt ich zig Lieder zitieren! Den Kerl will ich heiraten <3

Pegasuse
ist am Tag 5x hier
Jahr: 2007/08 | 2012
Land: Argentinien | Brasilien

Beitragvon Pegasuse » 28.08.2013, 07:49

"How much does your life weigh? Imagine for a second that you're carrying a backpack. I want you to pack it with all the stuff that you have in your life... you start with the little things. The shelves, the drawers, the knickknacks, then you start adding larger stuff. Clothes, tabletop appliances, lamps, your TV... the backpack should be getting pretty heavy now. You go bigger. Your couch, your car, your home... I want you to stuff it all into that backpack. Now I want you to fill it with people. Start with casual acquaintances, friends of friends, folks around the office... and then you move into the people you trust with your most intimate secrets. Your brothers, your sisters, your children, your parents and finally your husband, your wife, your boyfriend, your girlfriend. You get them into that backpack, feel the weight of that bag. Make no mistake your relationships are the heaviest components in your life. All those negotiations and arguments and secrets, the compromises. The slower we move the faster we die. Make no mistake, moving is living. Some animals were meant to carry each other to live symbiotically over a lifetime. Star crossed lovers, monogamous swans. We are not swans. We are sharks."

Jaka
gehört zum Inventar
Organisation: GLS / ASF
Jahr: 10/11 13/14
Aufenthaltsdauer: 12 Monate
Land: Costa Rica / Ukraine

Beitragvon Jaka » 28.08.2013, 11:05

Ich hatte ja die Möglichkeit mit einem KZ-Überlebenden zu sprechen und was er uns erzählt hat (und er wollte uns wenig erzählen um uns nicht zu erschrecken) war sehr bewegend und ich habe einen Artikel über ihn gelesen und dort hat er gesagt: ,,Der Mensch ist arm, wenn er nicht vergeben kann.''
Ich finde es unglaublich, dass ein Mensch der soetwas erlebt hat das sagen kann, das hat mich wirklich zum nachdenken gebracht.
Wieso Ukraine? Hier ist mein Blog!
30.01.2010 - Eingeschneit in Köln - Weltenbummler im Globetrotter | 06.03.2010 - Durchgefüttert in Dusseldoof |
17.04.2010 Wiesen-Chiller in Dortmund | 19.06.2010 Verewigt in Dusseldoof

Laaus*

Beitragvon Laaus* » 28.08.2013, 11:54

Wow! Ja das bringt einen wirklich zum nachdenken...

Overseas
ist am Tag 5x hier
Organisation: Treff!
Jahr: 2010/11
Aufenthaltsdauer: 10 Monate
Land: USA, MONTANA

Beitragvon Overseas » 29.08.2013, 20:28

"I don't want to survive. I want to live." - WALL-E
Ein Austauschjahr ist der Augenblick
seine Flügel zu spannen und anzufangen zu fliegen.
Aber gleichzeitig auch der Moment,
die Wurzeln elastisch genug werden zu lassen.
~~~
Ever had a moment, or more, where you want to just get up & walk out the door, jump in your car & get on a random airplane & not give a damn where you'll end up?

Laaus*

Beitragvon Laaus* » 29.08.2013, 22:41

Achte auf Deine Gedanken, denn sie werden zu Worten. Achte auf Deine Worte, denn sie werden zu Handlungen. Achte auf Deine Handlungen, denn sie werden zu Gewohnheiten. Achte auf Deine Gewohnheiten, denn sie werden Dein Charakter. Achte auf Deinen Charakter, denn er wird Dein Schicksal.
-chinesisches Sprichwort-

miss.random
wohnt im Forum
Organisation: EF | Nordplys
Jahr: 06/07 | 14
Land: USA, Georgia | Island

Beitragvon miss.random » 03.09.2013, 13:28

Ich habe endlich nach Jahren eine gute Beschreibung des Flirtens gefunden und wieso es es nicht immer gleich bedeutet, dass ich mit jemandem in die Kiste springen will:

"But for other women, flirting's just...how it comes out. It's not there as a defence mechanism, or as a result of years of being unwillingly sexualised by the goddamn patriachy. It's not a consequence. It's an action. It comes from an almost demented joy in being alive, talking to someone who isn't boring you to death, and conspiring in an unspoken, momentary, twinkly, 'I like you, and you like me. Isn't it lovely that we're being total lovelies together?' conspiracy.
If you are a natural flirt, it's not even a sex thing, really. You flirt with everyone- men, women, children, animals. Automated response ticket-booking phone lines ('Press '3' for more options? Oh darling, I don't think you have a button for the option I'd like')."
(How To Be a Woman, Caitlin Moran, S. 123)
If a man does not keep pace with his companions, perhaps it is because he hears a different drummer. Let him step to the music which he hears, however measured or far away. (Henry David Thoreau)
Buu-Frau, Spassbremse und Bedenkenträgerin vom Dienst. Anscheinend auch reif für eine Therapie, doch mir wurde nie gesagt für welche.
http://a-stranger-in-iceland.blogspot.com <- ein Hobbit in Mittelerde

Grey
ist wirklich nicht mehr zu helfen
Land: USA | Slowenien

Beitragvon Grey » 04.09.2013, 01:44

"Die Kunst ist eine Tochter der Freiheit." (Friedrich Schiller)

Laaus*

Beitragvon Laaus* » 04.09.2013, 12:29

@ missrandom: ja, es gibt andere Kulturen da ist Das ganz normal, in Deutschland wird aber auch schon alles ,,mehr" interpretiert was in die richtung ,,nett sein" geht.

@ grey: wo habe ich das erst neulich gelesen?

Grey
ist wirklich nicht mehr zu helfen
Land: USA | Slowenien

Beitragvon Grey » 04.09.2013, 13:46

Ich hab es auf Facebook bei meinen Lieblingszitaten, vielleicht da. ;)

johannauebersee
ist am Tag 5x hier
Organisation: privat
Jahr: 13/14
Aufenthaltsdauer: 5 Monate
Land: Norwegen

Beitragvon johannauebersee » 07.09.2013, 23:19

@Laaus das chinesische sprichwort ist so toll!

mich begleitet immer "and think of all the stories that we could have told"
ich versuche einfach, aus allem etwas positives zu machen oder aus den negativen dingen zu lernen..
Maybe there's something you're afraid to say, or someone you're afraid to love, or somewhere you're afraid to go. It's gonna hurt. It's gonna hurt because it matters. John Green

You will never be completely at home again, because part of your heart will always be elsewhere. That is the price you pay for the richness of loving and knowing people in more than one place. Myriam Adeney

"Jeg er så glad i deg! Det er utrolig fint at du er her og vi er venner" Norwegische Freundin

Blog

miss.random
wohnt im Forum
Organisation: EF | Nordplys
Jahr: 06/07 | 14
Land: USA, Georgia | Island

Beitragvon miss.random » 08.09.2013, 00:16

"I don't like people who have never fallen or stumbled. Their virtue is lifeless and it isn't of much value. Life hasn't revealed it's beauty to them." Boris Pasternak
If a man does not keep pace with his companions, perhaps it is because he hears a different drummer. Let him step to the music which he hears, however measured or far away. (Henry David Thoreau)
Buu-Frau, Spassbremse und Bedenkenträgerin vom Dienst. Anscheinend auch reif für eine Therapie, doch mir wurde nie gesagt für welche.
http://a-stranger-in-iceland.blogspot.com <- ein Hobbit in Mittelerde

Möppi-chan
hat nichts besseres zu tun
Organisation: YFU
Aufenthaltsdauer: 10 Monate
Land: 日本 - とよた❤

Beitragvon Möppi-chan » 08.09.2013, 04:59

"We are taught you must blame your father, your sisters, your brothers, the school, the teachers - but never yourself. It's never your fault.
But it's always your fault, because if you wanted to change you are the one who has got to change." - Katharine Hepburn
Bagpacker 13/14 - Ready for Take-Off! ~ ♥
~ 日本 ~

Laaus*

Beitragvon Laaus* » 08.09.2013, 13:59

johannauebersee hat geschrieben:@Laaus das chinesische sprichwort ist so toll!

mich begleitet immer "and think of all the stories that we could have told"
ich versuche einfach, aus allem etwas positives zu machen oder aus den negativen dingen zu lernen..

One day? ^^ ich habe das aber immer anders verstanden: es heisst ja ,,one day we will be on a bay and we will think of all the stories we could have told. COULD, ich verstehe es eher so, dass man es hinterher immer bereut, dieses oder jenes nicht gemacht zu haben.
Zuletzt geändert von Laaus* am 08.09.2013, 14:05, insgesamt 1-mal geändert.

johannauebersee
ist am Tag 5x hier
Organisation: privat
Aufenthaltsdauer: 5 Monate
Land: Norwegen

Beitragvon johannauebersee » 08.09.2013, 14:04

oh ja, ich hab vergessen es dazuzusetzen. asaf avidan-the reckoning song :-) oder one day, wie auch immer, obwohl das ja eigentlich nur der remix von marcapasos ist, glaub ich.
Maybe there's something you're afraid to say, or someone you're afraid to love, or somewhere you're afraid to go. It's gonna hurt. It's gonna hurt because it matters. John Green

You will never be completely at home again, because part of your heart will always be elsewhere. That is the price you pay for the richness of loving and knowing people in more than one place. Myriam Adeney

"Jeg er så glad i deg! Det er utrolig fint at du er her og vi er venner" Norwegische Freundin

Blog

Social Media

Zurück zu „Smalltalk“